2011/10/29

_BLOGGEN TESTAR: RÅVARM TRÖJA (..ELLER?)

Eftersom jag
A. bestämt mig för att enbart bära människokläder* i stan
men ändå
B. inte vill vara en idiot som går runt och fryser hela vinterhalvåret
kände jag mig extremt nöjd och *fångade ögonblicket* när jag hittade den hära tröjan på H&M - "storpolo" skulle min morsa kanske kallat den på nittiotalet (man ba: ett par multifärgade tights från Mexx och denna = BOOM perfekt outfit till klassfotot).


Tröja i 100% ylle, 399kr, H&M

Plus att det var 100% ylle och hade en *spännande slits* som ev skulle lyckas med det omöjliga: att i en storpolo visa lite kroppsform.


URSÄKTA den risiga bildkvalitén, tycker fortfarande att det är så pinigt att plåta mig själv att jag måste göra det med värmekamera.

Well, denna feature blev tyvärr tröjans fall.
Låt mig demonstrera.


Håret instoppat i tröjan pga fashion.

Denna bistra min kommer inte naturligt. Den kommer av insikten att det man trodde skulle vara det mest geniala som hänt kroppsvärmen sedan underhudsfettet helt plötsligt förvandlat en själv till vintervarianten av Caroline Winbergs ca 20 cm breda skrev som visades upp i Kapp Ahls bikinikampanj 2009. Låt oss minnas tillsammans:



OBS inget ont om Winbergs skrev. Det är säkert jättetrevligt!

Men hur kallt det än är har jag inte lust att klä mig i resultatet av ett one night stand mellan en garnboll och en vuxenblöja. Även om färgen var jävligt snygg, det kan ingen ta ifrån er, H&M.

*mer om människokläder senare.

4 comments:

  1. Jag älskar dig, du är alla lol:s moder

    ReplyDelete
  2. jag och winbergs skrev tackar för uppmärksamheten.

    ReplyDelete
  3. Det här ser hur bra som helst ut! Bloggen dvs, inte skrevet, eller ja, som sagt säkert ett jättetrevligt skrev iofs. Ja men punkt då.

    ReplyDelete